Naar hoofdinhoud

Blijf lezen, de campagne

Lezen verrijkt het leven, ook als je zicht achteruitgaat. Dankzij de diensten van Passend Lezen kan iedereen blijven genieten van boeken, kranten en tijdschriften op een manier die het beste past. Met onze nieuwe landelijke campagne ‘Blijf lezen’ willen we laten zien dat niemand hoeft te stoppen met lezen, dat er altijd een manier is om te blijven lezen en dat je het plezier van verhalen nooit kwijt hoeft te raken.

Over de campagne

De campagne is erop gericht om de bekendheid van Passend Lezen te vergroten bij mensen (en hun omgeving) die te maken krijgen met een verminderd gezichtsvermogen. De campagne ‘Blijf lezen’ is breed opgezet en te zien en te horen op televisie, radio, online, via social media, in print en via buitenreclame.

Een bijzonder element van de campagne is de tv- en radiocommercial, waarin een fragment uit De aanslag van Harry Mulisch is opgenomen. Voor deze commercial is de stem van Mulisch met behulp van AI nagebootst, zodat hij het fragment als het ware opnieuw voorleest. De stem van Harry Mulisch is in overleg met nabestaanden gebruikt. 

Doe mee!

Om zoveel mogelijk mensen te bereiken, hebben we jouw hulp nodig. Samen kunnen we meer mensen laten ontdekken dat er altijd een oplossing is om te kunnen blijven lezen. In de toolkit vind je verschillende materialen om zelf te gebruiken en in te zetten. Deel het via je website, nieuwsbrief en social media kanalen.

Dowload de Toolkit
Link naar de tv-commercialLink naar de radiocommercial met Harry MulischLink naar de radiocommercial met Lex Paleaux

Credits

De landelijke campagne van Passend Lezen is gerealiseerd in samenwerkingen met de volgende partijen:

  • Bureau: The Family
  • Executive Creative Director: Eduard van Bennekom, Lukas van de Ven
  • Strategie: Maud van Hecke
  • Account: Josselyn Ineke, Mark van Calcar
  • Video: HUGO23
  • Audio-post productie: Ambassadors
  • AI stem Harry Mulisch: Vocoda.ai
  • Mediabureau: ZIGT

De campagnebeelden die gebruikt zijn voor deze campagne zijn gegenereerd met AI.

Hulp of meer informatie nodig?

Mail ons gerust. We helpen je graag!

Neem direct contact op met de communicatieafdeling van Passend Lezen