Naar hoofdinhoud

Klanttevredenheids-onderzoek 2025

In juni 2025 vindt het Klanttevredenheidsonderzoek plaats. Passend Lezen voert dit onderzoek uit om zo meer inzicht te krijgen in de tevredenheid van klanten over de dienstverlening, productaanbod en de wensen en behoeften van haar klanten.

Op deze pagina zijn de meest gestelde vragen te vinden. De resultaten van het onderzoek worden in het najaar van 2025 gedeeld.

Vragen over het klanttevredenheidsonderzoek

Waarom is uw deelname belangrijk? 

De resultaten van het onderzoek zijn voor Passend Lezen erg belangrijk om de dienstverlening nog beter te laten aansluiten op de behoeften van onze klant. We hopen daarom dat u de tijd wilt nemen om de vragenlijst zo volledig mogelijk in te vullen. We delen de belangrijkste uitkomsten van het onderzoek via de website van Passend Lezen en in het audiomagazine Tussen de Regels.

Waarover gaan de vragen?

De vragen gaan over diverse onderwerpen, bijvoorbeeld over uw gebruik van en uw tevredenheid met de producten en diensten van Bibliotheekservice Passend Lezen en over uw tevredenheid met de afdeling Klantencontact en de Technische Helpdesk. Daarnaast wordt ook gevraagd naar uw voorkeuren met betrekking tot de communicatie vanuit Passend Lezen en uw wensen en behoeften.

Waarom voert onderzoeksbureau Markteffect het onderzoek uit?

Bibliotheekservice Passend Lezen heeft onderzoeksbureau Markteffect gevraagd dit onderzoek uit te voeren om een onafhankelijk en anoniem onderzoek te kunnen garanderen.

Blijven mijn antwoorden anoniem?

Ja, de antwoorden die u geeft worden anoniem verwerkt door Markteffect. Dat betekent dat de antwoorden die u geeft niet naar u als persoon te herleiden zijn. Uw persoonsgegevens worden niet opgeslagen. Markteffect volgt hierbij de regels van de privacy en de Gedragscode voor onderzoek en statistiek.

Hoe word ik benaderd?

Wanneer u benaderd wordt om telefonisch mee te werken, wordt u anoniem gebeld. Er wordt geen voicemail ingesproken.

Wanneer u benaderd wordt om de digitale vragenlijst in te vullen, ontvangt u een e-mail vanuit het e-mailadres: passendlezen@markteffectmail.nl.

Hoe lang duurt het telefonische onderzoek?

Het afnemen van de vragen en beantwoorden van de antwoorden duurt ongeveer 20 minuten en wordt afgenomen tot en met 27 juni.

Hoe lang duurt het invullen van de digitale vragenlijst en tot wanneer kan dat? 

Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 15 tot 20 minuten. U kunt de vragenlijst invullen tot en met vrijdag 27 juni 2025.

Ik ben de ouder of verzorger van een lid van Bibliotheekservice Passend Lezen. Kan ik de digitale vragenlijst invullen voor mijn kind of de persoon die ik verzorg? 

Wanneer uw kind of degene die u verzorgt niet in staat is om de vragenlijst zelfstandig in te vullen, dan mag u daar uiteraard bij helpen. We willen u wel vragen de vragenlijst in te vullen vanuit het perspectief van uw kind of degene die u verzorgt. 

Kan ik hulp krijgen bij het invullen van de digitale enquête? 

U kunt hulp vragen van iemand in uw omgeving, bij het beantwoorden van de vragen. Passend Lezen kan u niet helpen bij het afnemen van de enquête, omdat de antwoorden dan niet anoniem en onafhankelijk ingevuld worden. 

Waar kan ik de resultaten van het onderzoek vinden?

In het najaar van 2025 maakt Passend Lezen de resultaten van het onderzoek bekend op de website. Ook worden de resultaten meegenomen in de decembereditie van Tussen de Regels. De resultaten zijn dan te lezen op de volgende pagina: www.passendlezen.nl/kto.

Heeft u een andere vraag?

Voor vragen over dit onderzoek kunt u een e-mail sturen naar klanten@passendlezen.nl of telefonisch contact opnemen met Klantencontact via 070 338 15 00. Dit is mogelijk op werkdagen tussen 09.00-12.00 en 13.00-16.00 uur en op dinsdag tussen 09.00-12.00 uur. Contact opnemen via de chat op de website is uiteraard ook mogelijk als u ingelogd bent.

Hulp nodig?

Bel, chat of mail ons gerust. We helpen je graag!

Neem direct contact op