Naar hoofdinhoud

Resultaten klanttevredenheids-onderzoek

Van 10 juni t/m 10 juli vond het klanttevredenheidsonderzoek van Passend Lezen plaats. Dankzij de ruim vijftienhonderd respondenten (zowel telefonisch als digitaal) heeft Passend Lezen mooie feedback en nuttige inbreng over haar dienstverlening gekregen. 

Een award voor Passend Lezen

Het is fijn om in de resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek terug te zien dat klanten over het algemeen erg tevreden en te spreken zijn over Passend Lezen. Wederom hebben we ook dit jaar een 8,5 behaald, iets waar we erg trots op zijn.

Vanuit Markteffect, het onderzoeksbureau dat voor ons het klanttevredenheidsonderzoek uitvoerde, hebben we hiervoor een award gekregen. Zij reiken deze award uit aan bedrijven of organisaties als ze hoger dan een 8 gemiddeld behalen op klanttevredenheid. We zijn trots op het behaalde resultaat!  

Tevreden klanten

Net als voorgaande jaren blijft de klantwaardering voor Bibliotheekservice Passend Lezen hoog. Meer dan de helft van de respondenten geeft aan geen verbeterpunten te hebben. Klanten zijn erg te spreken over de verschillende diensten en over het gebruik van verschillende producten. Vooral het ruime aanbod aan boeken wordt gewaardeerd, maar klanten zijn ook te spreken over de persoonlijke service en de snelle levering. Ook de functionaliteiten, snelheid en stabiliteit van de app en klantvriendelijkheid en deskundigheid van de serviceafdelingen springen er in het onderzoek uit. Communicatie via de tweewekelijkse nieuwsbrief en het audiomagazine Tussen de Regels worden op dit moment het hoogst gewaardeerd. 

Op de hoogte blijven?

Ben je nog niet ingeschreven voor de tweewekelijkse nieuwsbrief of het audiomagazine Tussen de Regels? Meld je dan aan via de volgende buttons: 

Aanmelden nieuwsbrief
Aanmelden Tussen de Regels

Verbeterpunten doorvoeren

Uit het onderzoek zijn ook verbeterpunten naar voren gekomen. Het optimaliseren van de zoekfunctie en het zoeken op genre en jaar op de website zijn wensen die genoemd worden. Andere aandachtspunten zijn informatie over de wachttijd, de kwaliteit van braille blijven waarborgen en klanten geven aan graag op de hoogte te willen zijn van nieuwe en verwachte aanwinsten. Ook geven sommige klanten aan dat de bekendheid van sommige producten verbeterd kan worden. 

Hulp nodig?

Bel, chat of mail ons gerust. We helpen je graag!

Neem direct contact op