Naar hoofdinhoud

Wegwijs op de website: kranten en tijdschriften beheren

Gepubliceerd op

In de rubriek Wegwijs op de website leggen we de komende tijd steeds één onderdeel van de website uit. We nemen je stap-voor-stap mee in wat je kunt doen en waar je het vindt. Dit keer bespreken we: kranten en tijdschriften beheren.

Wist je dat je je abonnementen op kranten en tijdschriften kunt beheren op de website? Zo ga je gemakkelijk naar de nieuwste editie of zet je zelf een abonnement stop.

Verschillen tussen de productvormen

Er zijn verschillende soorten kranten en tijdschriften. Hoe je ze gebruikt of beheert, hangt af van de vorm.

Fysieke titels

Dit zijn kranten of tijdschriften op een Daisy-cd, in braille of grootletter. Bij deze titels kun je per krant of tijdschrift kiezen voor de knop: Stopzetten. Zo kun je het abonnement zelf beëindigen.

Digitale titels (streaming of elektronisch)

Bij deze titels heb je drie mogelijkheden:

  1. Nieuwste editie: de nieuwste krant of het nieuwste tijdschrift openen.
  2. Edities: eerdere edities openen.
  3. Stopzetten: het abonnement stoppen.

Gebruik de B-toets om snel naar deze knoppen te gaan.

Let op: Heb je je net geabonneerd op een digitaal blad? Dan zijn de knoppen Nieuwste editie en Edities nog niet beschikbaar.

Voorbeeld stopzetten abonnement op een krant of tijdschrift

Als voorbeeld leggen we uit hoe je een abonnement stopzet via de website:

  1. Ga naar www.passendlezen.nl.
  2. Log in op de website. In het menu vind je de knop Mijn Passend Lezen. (Ben je nog niet ingelogd? Dan heet de knop Inloggen).
  3. Kies Mijn Passend Lezen en druk op enter.
  4. Gebruik de tabtoets of pijltjestoetsen om naar Kranten en tijdschriften te gaan.
  5. Je komt nu op een pagina met een overzicht van jouw abonnementen op kranten en tijdschriften.
  6. Zoek het abonnement dat je wilt stoppen.
  7. Kies bij de juiste titel voor Stopzetten en druk op enter.
  8. Je krijgt de vraag: “Weet je zeker dat je dit abonnement wilt stoppen?”
  9. Kies dan voor Ja, stop dit abonnement.
  10. Je krijgt een melding dat het abonnement is gestopt.

Vind je het lastig om dit zelf te doen? Neem dan contact op met Klantencontact. Zij helpen je graag verder.